Kjøpsvilkår for Herregårdskroen
1. Generelt
Disse vilkårene gjelder for alle bestillinger og kjøp av restaurantopplevelser hos Herregårdskroen gjennom vårt online bestillingssystem.
2. Bestilling og betaling
- Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift.
- Betaling gjennomføres ved bestilling via vårt sikre betalingssystem.
- Godkjente betalingsmetoder er kredittkort (Visa, Mastercard) og Vipps.
- En bestilling er bindende når betalingen er gjennomført og bestillingsbekreftelse er mottatt på e-post.
3. Avbestilling og refusjon
- Avbestilling må skje senest 24 timer før reservasjonstidspunktet for å få full refusjon.
- Ved avbestilling mindre enn 24 timer før reservert tid vil det ikke gis refusjon.
- Ved force majeure eller særskilte omstendigheter vil full refusjon kunne gis etter individuell vurdering.
- Refusjon vil bli kreditert samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp.
- Behandlingstid for refusjoner er normalt 3-5 virkedager.
4. Endring av bestilling
- Endring av reservasjonstidspunkt eller antall personer må skje senest 24 timer før opprinnelig reservasjonstidspunkt.
- Endringer kan gjøres via e-post eller telefon til restauranten.
- Ved økning i antall personer må tilleggsbeløpet betales før besøket.
5. Gavekort
- Gavekort er gyldig i 12 måneder fra kjøpsdato.
- Gavekort kan ikke refunderes eller byttes mot kontanter.
- Ved tap av gavekort må originalkvittering fremvises for å få nytt kort.
6. Spesielle behov og allergier
- Spesielle dietthensyn og allergier må oppgis ved bestilling.
- Ved manglende informasjon om allergier kan ikke restauranten garantere for tilpasning av menyen.
7. No-show
- Ved uteblivelse fra reservert bord uten forhåndsvarsel vil det ikke gis refusjon.
- Gjentatte tilfeller av no-show kan medføre begrensninger i fremtidige bestillingsmuligheter.
8. Personvern
- Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende personvernlovgivning.
- Informasjon om behandling av personopplysninger finnes i vår personvernerklæring.
9. Force Majeure
- Ved forhold utenfor vår kontroll som gjør det umulig å levere tjenesten (naturkatastrofer, brann, streik etc.) vil kunden få full refusjon.
10. Kontaktinformasjon
- E-post: [e-post adresse]
- Telefon: [telefonnummer]
- Adresse: [restaurantens adresse]
11. Klager og tvister
- Eventuelle klager må fremsettes skriftlig til restaurantens ledelse.
- Tvister søkes løst i minnelighet mellom partene.
- Norsk lov gjelder for disse vilkårene.
Sist oppdatert: 16. januar 2025